Dato og tid er 22. okt 2021 13:32:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Dykkerudstyr til billige penge

Hej med jer allesammen

Som nogen af jer måske husker, så fik jeg jo beskeden om, at dykning måske lå på vippen til at jeg skulle overveje det om jeg skulle fortsætte med dette, og derfor droppede jeg det og solgte mit udstyr.

Jeg har imellem tiden savnet det helt enormt og fået trænet en del med mine lunger. Lægen siger stadig at han ikke vil anbefale det, men med hans egne ord: "Jeg skal jo sige at jeg ikke vil anbefale det, men hvis jeg kan løbe 10 km, så er det muligt at jeg bliver hurtigere forpustet end andre, men hvis jeg kan klare det, så er der ikke noget i det der gør det farligere at jeg dykker"..... Jeg vil bare måske bruge min luft lidt hurtigere end andre....

Det ser jeg jo som en meget glædelig nyhed :-D Om ik andet, så savner jeg ihvertfald dykning så meget at jeg vil prøve det af. Har været ude og dykke 3 gange siden på havheksen på Amager Strand hvor de er gået bedre hver gang!

Hvilket bringer mig til pointen :o)

Er der nogen der kan anbefale noget billigt udstyr som er godt når man ikke er hardcore dykker.
En billig BCD - regulatorsæt (der dog skal ku klare koldt vand), computer osv. osv...
Samlet pakke gerne da jeg starter fra nul.

Jeg vil ikke bruge alt for mange penge endnu. Og ved at mange vil foreslå brugt udstyr, men da det jo så bare skal serviceres eller lign. så giver jeg gerne det lidt mere for at få nyt....

Evt. købt i udlandet - Hvor henne?

Håber I vil hjælpe.

Titel: Re: Dykkerudstyr til billige penge
Brugeravatar

Geografisk sted: Ejby ved Køge
Certifikat(er): AOWD
Nitrox
Købte selv min pakke i den blå til 3600, hvis du skal dykke herhjemme, så sørg for at der er tørdragt med i udstyret, eller køb den ved siden af, men sørg for at det ikke er et "halvt" sæt, hvor du skal ud lede efter supplerende grej. Bare søg på dykkerudstyr, så kommer de komplette eller halvkomplette pakker. Ville nu ikke rejse landet tyndt efter et sæt.

http://www.dba.dk/dykkerudstyr/id-76464625/ Her er laveste fællesnævner fra DBA, mangler kun en tørdragt for at være "komplot" men dem er der masser af.
Ulempen ved det brugte, er naturligvis at det måske ikke passer helt, men har selv kunne leve med mit sæt. Hvis du skal sydpå, har Lidl eller Harald Nyborg ofte 3 mm våddragter til 2-300 kr. Smider du en 3 mm shorty uden på en 3 mm lang dragt, kan du også dykke her hjemme på en varm sommer dag.
I udlandet kan scubastore i Spanien anbefales, men priserne har ikke været et super kup, sidst jeg tjekkede og holdt det op mod DK grej. Det er nok mest på de dyre mærker, hvor der er meget at spare.

Er ikke meget for at købe brugt da det jo nok skal serviceres eller repereres.

Brugeravatar

Geografisk sted: 2450 KBH SV
Certifikat(er): noget forskelligt padi noget....
Dykkerklub: Københavns Dykkerklub
jeg har købt en del nyt udstyr på ebay.de og ebay.co.uk til/under danske brugt priser... men pas på, der er nogle banditter i mellem.

brug paypal, google sælger, sørg for god rating og mange handler
husk at tjekke deres e-mail, mange gange er der en butik tilknyttet deres domæne i e-mailen og de har en forretning ved siden af... her kan man ofte spare lidt til porto osv. da de ikke skal betale til ebay når du køber direkte i deres butik.

jeg har købt 2 regulater sæt... ny pris i dk pr styk 6200,- hos amager dykkercenter, købt på ebay.de til 2600,-dkr inkl. porto
dykkerkuffert i dk 1600, købt i berlin for 800kr inkl porto

men det tager tid at spotte de gode tilbud, og der er jo også en chance for at blive taget i R....

held og lykke med dykningen.

A bad day Diving is better than a good day at work :-) jeg ka ik' få nok

Brugeravatar

Geografisk sted: Ejby ved Køge
Certifikat(er): AOWD
Nitrox
Alt udstyr skal serviceres på et tidspunkt, men reperationer kan du tjekke når du kigge på det. E.g. at fylde luft i BCD og se om den er tæt. Har nu sjældent haft bøvl med mit, men der går naturligvis en slange og et mundstykke af og til.

Hvorfor spare på dit helbred og din sikkerhed? I det mindste skal dette behandles forskelligt, du kan også tjene penge alene. Hvordan vil du prøve at tjene penge ved hjælp af vores stocks trading app -applikation? Jeg synes, det er en god måde at starte på!

jeg søger et komplet dykkerudstyr billig så jeg kan komme i gang med at dykke h 187 v 95 kg

jeg søger et komplet dykkerudstyr billig så jeg kan komme i gang med at dykke h 187 v 95 kg

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time