Dato og tid er 15. okt 2018 16:01:22

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hvilket udstyr anbefales til rejse til Maldiverne

Certifikat(er): OWD
AOWD
Hej
Jubiiiii, jeg skal til Maldiverne i Januar måned,
er der nogle der kan give mig nogle råd om hvilket udstyr jeg skal tage med til Maldiverne ?
eller andre gode tips til denne rejse

jeg har tænkt mig at tage min 3mm våddragt, handsker 1,5mm, maske, snorkel med

er i tvivl om jeg skal tage fuldfodsfinner eller hælremsfinner
skal jeg tage min BCD med og regulator ??

håber i derude kan hjælpe mig til en fantastisk ferie på Maldiverne

mvh Kim

Titel: Re: Hvilket udstyr anbefales til rejse til Maldiverne

Geografisk sted: Aalborg
Certifikat(er): CMAS*, Padi:AOWD, Rescue Diver, Deep40, Nitrox
Det kommer nok meget an på personlige præferencer, men med 28-30 grader i luft og vand er en 3mm shorty rigeligt.

Personligt ville jeg også tage de tyndeste handsker og hætte med jeg har. Hvis man skal pille ved noget er handsker altid en god ting, og hætte bruger jeg altid for at begrænse vandudskiftningen i ørerne.

Mht. til finner så kan jeg ikke fordrage fuldfodsfinner, så jeg når jeg er syd på har jeg neoprenstøvler på og hålremsfinne. De sidder bedre under dykningen, og du har samtidig et par strandsko når du tager finnerne af.

Hvis du har plads i bagagen ville jeg også tage egen BCD og regulator med (husk evt. York/DIN kobling, da det ikke er sikkert i bruger det samme). Igen en personlig præference. Jeg kan sagten dykke med låneudstyr, men hvis jeg har mit eget med så ved jeg det spiller 100% hver gang.!

Ulempen med at det her er, at konen altid kigger meget utilfreds på mig når jeg kommer slæbende med alt det udstyr, som skal være der i bagagen hvor hun regnede med hun skulle have 17 par ekstra sko.

Geografisk sted: Skovby v. Galten
Certifikat(er): PADI Rescue diver
Førstehjælp
Nitrox
Speedbåds kørekort
Statens fiskekort
Kørekort B, C, D, E
Lokomtivførerattest
Ledercertifikat fra Aarhus Erhvervsakedemi
Certifiksat som superbruger i Microsoft CRM, Windows, OutLook, Word, Excel
Bestod ikke symaskinecertifikat.
Dykkerklub: Skovby Dykkerlaug og Bølgen
Hej Kim,

God tur, glæd dig - men forvent mange dykker på diverse dykkerspots.

Jeg var i Maldiverne medio februar, der brugte jeg 3mm shorty, støvler og hælremfinner.
Enkelte gange også handsker.
Jeg vil klart anbefale hælremsfinner og støvler, ellers får du mega mange vabler - din hud bliver ultra tynd og belastet af al den dykning.

Husk: lygte og SMB, samt et godt lille kamera (GOPRO5 måske)
Noget der er godt: Pamol, Ipren, solcreme og aftersun - solen bider hårdt.

Mod sol: Køb en UV t-shirt, det er det allerbedste solbeskyttelse du kan få, i forbindelse med dykning er du MEGET udsat mellem dykene.

Egen BCD og regulator? Det er nok personligt, jeg har som minimum altid min egen regulator med, for så kender jeg servicestanden og den er det mest kritiske udstyr. Jeg har prøvet at skulle overvinde et dårlig vedligeholdt regulatorsæt (stoppet filter) - det var sku ikke sjovt.

Brugeravatar

Geografisk sted: Værløse
Certifikat(er): Dit og Dat
Dykkerklub: Havbasserne
al9000 skrev:
Det kommer nok meget an på personlige præferencer, men med 28-30 grader i luft og vand er en 3mm shorty rigeligt.

Personligt ville jeg også tage de tyndeste handsker og hætte med jeg har. Hvis man skal pille ved noget er handsker altid en god ting, og hætte bruger jeg altid for at begrænse vandudskiftningen i ørerne.

Mht. til finner så kan jeg ikke fordrage fuldfodsfinner, så jeg når jeg er syd på har jeg neoprenstøvler på og hålremsfinne. De sidder bedre under dykningen, og du har samtidig et par strandsko når du tager finnerne af.

Hvis du har plads i bagagen ville jeg også tage egen BCD og regulator med (husk evt. York/DIN kobling, da det ikke er sikkert i bruger det samme). Igen en personlig præference. Jeg kan sagten dykke med låneudstyr, men hvis jeg har mit eget med så ved jeg det spiller 100% hver gang.!

Ulempen med at det her er, at konen altid kigger meget utilfreds på mig når jeg kommer slæbende med alt det udstyr, som skal være der i bagagen hvor hun regnede med hun skulle have 17 par ekstra sko.

Jeg har været i Rødehavet en 5-6 gange og altid i den første uge i november, jeg har brugt fuldfod finner med en tynd ankelsok på har aldrig brugt hætte og hansker men har både dykker med en 3 mm. men de sidste gange med en 5 mm. heldragt da vi nogle gange havde 4 dyk om dagen.
De steder i Rødehavet jeg har været er det ikke tilladt at bruge handsker, det går jeg ud fra at du også har lært "nok se men ikke rører"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time