Dato og tid er 25. nov 2020 21:21:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: Søndersø, nordfyn
Dykkerklub: Dykkerklubben Marsvinet-Lillebælt
Ingen tvivl om at rygning ikke går hånd i hånd med nogen form for sport, da det forringer din kondition væsentligt... Dog ser man flere fodboldspillere på topplan der ryger (ikke mange, men enkelte gør)... Jeg mener det er op til folk selv (læs: rygerne), om de mener de har helbreddet til at dykke eller ej ligesom det er op til fodboldspilleren om han ryger og drikker eller ej...

Man bliver tudet ørene fulde af at dykning kræver god kondition når man tager sit grundkursus - hvilket jeg bestemt ikke mener det gør. Du ser flere dykkere der ville have svært ved at løbe 5 km på en halv time - og de har ingen problemer i vandet så vidt jeg ved...

Nu har jeg selv både spillet fodbold på "semi-top plan" (danmarksserie) og bokset i nogle år... Og her kræver det altså en hel anden form for kondition!

Så længe der ikke er medicinske facts der peger på at rygning udgør en seriøs trussel mod din sikkerhed i forbindelse med dykning, så synes jeg at man burde lade folk ryge som de havde lyst til...

Vi ved alle at rygning ikke er sundt - men derfor er der ingen grund til at male fanden på væggen!

Jeg ville i hvertfald være mere tryg ved at dykke med én som ryger 30 smøger om dagen, end én der havde fået lidt for meget at drikke dagen før, og ikke var 100% på toppen!

"From birth, man carries the weight of gravity on his shoulders. He is bolted to earth. But man has only to sink beneath the surface and he is free!" - Jacques Yves Cousteau

Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: Houston,Tx
Certifikat(er): Trimix og DPV cave
Explorers Club MI'12
Dykkerklub: Aquanaut, WET
hej,

nu bliver der spurgt om rygning i forbindelse med teknisk dykning, og ikke i forhold til hygge på 30m en eftermiddag efter skole.

der er muligvis ikke nogle beviser for at rygning er mere skadeligt for dykning end det er på land, eller ihvertfald i en sådan grad at det er målbart i statestikkerne.

men det er ikke det jeg synes er vigtigt, netop da vi snakker teknisk dykning, ved rekreativ dykning er tabellerne så testede at selv en 80 årig fed person der ryger kan overlve at dykke efter dem, og det er testet så mange gange ( hvor mange dyk lavere end 40m bliver der udført om året ?)

når vi så snakker 100m dykning hvor mange dyk bliver der lavet dybere end 100m, i forhold til rekreative dyk ? hvor har vi den største statistiske sikkerhed ?

jo dybere vi går, jo mere tester vi os selv og jo mindre bliver margnerne, derfor dykker jeg ALDRIG teknisk dykning med rygere, med mindre jeg er nød til det ( italien skal man have en guide med f.eks )

det samme gælder folk der har været på druk dagen før, det gør man simpelthen ikke før et teknisk dyk, og vil man det her holder man også sig selv i form - man behøver ikke kunne løbe en maraton, men man skal sq komme ud en gang i mellem, motion er ikke noget en dykker gør når han har tid, men noget han laver tid til.

du kan købe alt det udstyr du vil, det vigtigste udstyr er en selv, er man i dårlig stand - jamen så viser det en holdning til dykningen jeg ikke bryder mig om - og jeg dykker derfor ikke med ham.

og til et af de første indlæg, jeg er 20 - læser på DTU, er i rimelig form og dykker reglmessig trimix og grottedykning - så det kan altså lade sig gøre

:D

en hilsen fra grækenland

mvh

AK

Water Explorers of Texas

Titel: Re: RyningTeknisk dykning

God information! Jeg er ked af at høre, at gamle skader gør sig selv føle så hurtigt, men faktisk med mimyonline Danmark jeg læste om eSports - det hjalp mig spille fodbold uden skader! Jeg plejede at være bange for at gå til fodbold, Dykning og anden træning, men nu gør jeg ikke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time