Dato og tid er 10. dec 2018 05:45:52

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Vil tage Dykkercertifikat

Hej,

Jeg står i en situation med at jeg gerne ville tage et dykkercertifikat, jeg vil dog gerne tage teori hjemme og praksis i udlandet..?

Er det noget man kan gøre og hvad kan folk anbefale ud fra erfaring.? og det stor spørgsmål skal det PADI eller en anden?

Håber i vil hjælpe.

Hilsen

Dennis

Titel: Re: Vil tage Dykkercertifikat

Geografisk sted: Skovby v. Galten
Certifikat(er): PADI Rescue diver
Førstehjælp
Nitrox
Speedbåds kørekort
Statens fiskekort
Kørekort B, C, D, E
Lokomtivførerattest
Ledercertifikat fra Aarhus Erhvervsakedemi
Certifiksat som superbruger i Microsoft CRM, Windows, OutLook, Word, Excel
Bestod ikke symaskinecertifikat.
Dykkerklub: Skovby Dykkerlaug og Bølgen
Hej
Du kan godt tage teori i DK og praktik i udlandet.
Kontakt et dykkercenter i DK og hør hvad de kan tilbyde, nogen tilbyder "pakker" med netop det set-up du spørger efter, så slipper du for at skulle lede efter praktiksted.
Jeg hører (undersøg det selv) at priserne er meget same-same uanset om du vælger en pakke eller selv finder et prantiksted.
Hvis jeg skal sige noget jeg har oplevet, så er det at dykkercentre i udlandet, praktikstedet, ikke går så meget ind i uddannelsen, af dykkere der "kun" kommer for at afslutte og nogen steder omtaler dem med disrespekt, hvorfor ved jeg ikke.

Med hensyn til certifikat, om du så vælger PADI, SSI, CMAS eller hvad det hedder lige nu, er nok mindre betydende - det er som med religion, nogen bekender sig til PADI, SSI eller CMAS guden og den gud man bekender sig til er den bedste - syntes man selv :-)
I praksis er der ikke den store forskel, det er de samme teorier, videnskab, tabeller og algoritmer og metoder der bruges.
Grundlag er udviklet/testet af den amerikanske marine lige efter 2. verdenskrig.

Det er mere din egen indsats (træning/erfaring/øvelse) bagefter der betyder noget, i forhold til om du bliver en god eller mindre god dykker.
Jeg har dykket med mange forskellige certifikater, både i DK og udlandet, der er gode og mindre gode dykkere inden for alle certifikater, fælles var at de gode dykkede bevist trænede og øvede sig.

I øvrigt, hvorfor lægge praktik i udlandet?
Hvis du gør dit certifikat færdigt her i DK, så kan du bruge din ferie/rejse på at dykke - det er sjovere end sidde på 5m vand og lave maske øvelser.
I bonus, du får lidt mere på dykkerfærdighedskontoen, ved at gøre det færdigt i DK, på grund af mindre sigt og lavere vandtemperatur - men stadigvæk super dykning.

Men ellers god "jagt" på certifikatet og velkommen til dykkerhobbyen.
Den fedeste hobby i hele verden og den ultimative gadget hobby :-)

Mvh Ole

Mange tak for det gode svar ole.

Men jeg vil gerne have det på dansk det hele så man ikek misser noget som kan være dykker sprog om jeg så ikek forstå ordet da det er på engelsk.

men jeg vile kigge mig ad og kan da godt forstå det med at gøre det i Danmark.

Men hvordan kan man træne og øve sig er det noget man kan gøre hjemme eller er de så medlem af en dykkerklub her i DK?

Geografisk sted: Glostrup
Certifikat(er): Padi Open water
Padi Advance openwater
Padi Rescue Diver
Master Scuba Diver
Emergency First Responce
Padi Enriched Air Nitrox 40%
Padi Dry Suit
Padi Deep Diver
Padi Peak Performance buoyancy
Padi Wreck Diver
Dykkerklub: Kon-Tiki
Hej Dennis

nu ved jeg ikke hvor du er i landet men jeg ville godt slå et slag for Padi "systemet" da jeg syntes det er det mest overskuelige.
Men giver Ole 100% ret i at om man vælger padi, cmas eller ssi så handler det om at have det sjovt og at have en fed oplevelse undervandet.
hvis du evt. befinder dig omkring København så vil jeg forslå dig Kingfish dive n travel på frederiksberg skulle du være på fyn vil jeg forslå dig Diveing2000 i odense :)

men lykke til og håber at se dig undervandet en dag :)

Venlig hilsen
Peter

Geografisk sted: Skovby v. Galten
Certifikat(er): PADI Rescue diver
Førstehjælp
Nitrox
Speedbåds kørekort
Statens fiskekort
Kørekort B, C, D, E
Lokomtivførerattest
Ledercertifikat fra Aarhus Erhvervsakedemi
Certifiksat som superbruger i Microsoft CRM, Windows, OutLook, Word, Excel
Bestod ikke symaskinecertifikat.
Dykkerklub: Skovby Dykkerlaug og Bølgen
Hej Dennis
Du har ganske ret, jeg syntes også det er bedst på ens eget sprog - helt enig, det var samme grund til vi (hele familien) tog certifikat i Danmark.

Med hensyn til træning, det får du ved at dykke, om det er i klub eller dykkercenter er ligemeget.
Hvis du ikke har nogen at dykke med, så har de fleste dykkercentre en "klub".

Som Peter foreslår, kontakt et lokalt dykkercenter og tal med dem om muligheder.
Og hvis du helst vil undgå engelsk, så tag hele certifikatet hjemme - eller tal med dykkercenteret, de fleste har kursus som du spørger efter.

Hvis du hellere vil tale i telefon om muligheder, så send mig en privat besked med dit nummer, så ringer jeg dig op.

Mvh Ole

Brugeravatar

Geografisk sted: Ejby ved Køge
Certifikat(er): AOWD
Nitrox
Gjorde selv det samme og kan anbefale superdive på runddelen. På dykkene i el gouna i Ægypten færdiggjorde vi øvelserne og resten var faktisk alm dykning. Vi havde en dansk guide, og mht holdningen til referral dykkere, så var de ofte spændt på om det bare var fjolser der havde taget teorien, eller om det var folk der gik op i det. Han havde nogle grelle eksempler med nogle svenskere...

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Certifikat(er): Speedbådskørekort
VFH radio
Kørekort: B
Hele certifikatet i DK - er min holdning.

Primært set ud fra det synspunkt, at får du lyst til at dykke herhjemme (og det gør du), vil du stå ret ringe forberedt, hvis du "kun" har dykket i varmt gennemsigtigt vand i en 3 mm våddragt. Du vil reelt få brug at "tage kurset om" - eller finde nogle rigtigt gode makkere / en dykkerklub, som kan hjælpe dig i gang med tørdragt / koldtvandsdykning.

Og som andre skriver: Du får meget mere ud af din første dykkerferie, hvis du ikke skal lave øvelser, men allerede er fuldt selvhjulpet og dermed får det fulde udbytte af dine dyk.

Du har valgt en fritidsinteresse, der giver sindsygt meget - tillykke med det :)

Flemming

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time