Dato og tid er 28. maj 2020 22:05:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Indkøb på Filippinerne

Geografisk sted: Grønland
Hej..... Jeg skal til Filippinerne i Nov-Dec 2009, kan det betale sig at købe udstyr dernede, eller er det lige så billig at købe det i DK, også med hensyn til garanti.
Lars

Titel:

Certifikat(er): DM & Advanced Nitrox
Tjek - ku jeg også godt tænke mig at vide :D

Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: 2450 KBH SV
Certifikat(er): noget forskelligt padi noget....
Dykkerklub: Københavns Dykkerklub
jeg har været på fillipinene 2 gange, så hvis du skal til coco beach, så er det for dyrt...

det er min opfattelse at hvis du vil have de gængse mærker, så er der ikke noget at spare der nede, og udvalget er dårligt, men jeg kan kun udtale mig om dykkershoppene i bigla laguna.
Ham Thomas der har dykkershoppen på coco beach, siger at der ikke er noget at spare.

der i mod, har jeg via google og ebay, fundet nogle ret gode tilbud i tyskland.

bla. har jeg købt et regulatersæt for knap 3K som kostede 6,2K her hjemme...

så kig dig godt omkring i stedet :-)

A bad day Diving is better than a good day at work :-) jeg ka ik' få nok

Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydkinesiske øhav... Pt Philippinerne
Certifikat(er): Certified Underwater Wildlife Video Maker
fotoamok.dk skrev:
jeg har været på fillipinene 2 gange, så hvis du skal til coco beach, så er det for dyrt...

det er min opfattelse at hvis du vil have de gængse mærker, så er der ikke noget at spare der nede, og udvalget er dårligt, men jeg kan kun udtale mig om dykkershoppene i bigla laguna.
Ham Thomas der har dykkershoppen på coco beach, siger at der ikke er noget at spare.

Det er vist ikke helt rigtigt, Jeg har arbejdet som instruktør på coco beach og Thomas var min kollega og chef.
De fleste af os, fik omkring 40% rabat,mindst, som alle instruktører normalt for, i ordentlige dykker centre, både i Dk eller i udlandet. Med dem, hjalp vi kunderne derude,med at købe ind, såå, når en kunde manglede gear, tog vi ham med til Sabang og købte ind.

Idag er Coco divers Mares forhandler og jeg ved, at priserne er billigere derude, end hjemme, men, jeg vil så ikke altid anbefale, at købe i udlandet, så langt væk, hjemmefra, med mindre det er i den klasse, der hedder, dragt, maske finner m.m. for hvis skidtet går i stykker, kan enhver forhandler jo sige, at man skal aflevere det, der hvor man har købt det.. Og selv 2 år efter jeg kom hjem derude fra, har de stadig ikke modtaget alt det post jeg skulle have haft... :lol:

Senest rettet af Hittet 15. jul 2009 07:48:13, rettet i alt 2 gange.

Titel:

Geografisk sted: Grønland
Hej igen
Nej jeg skal ikke til Coco, men Cebu, Bohol, Siquijor og Apo island, så jeg kommer lidt omkring. Det var bare så jeg ikke skulle slæbe noget med derned, hvis det var lige så billigt dernede, så skulle det jo kun hjem. Jeg vil jo også gerne have udstyret i nogle ordentlig mærker, så det var ok. Man skal jo sparre hvor man kan. Men ellers tak for rådet.

Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Århus
Dykkerklub: Bunden
For et par måneder siden var jeg i Manila, der var jeg i en butik der hedder Scuba World i Makati kvarteret. Jeg var blevet anbefalet den af Esmer der ejer El Nido Marine Club på Palawan, han påstod de havde alt.
Den måtte vi absolut besøge :D
Da vi kom ind, var vi ved at dreje om på hælen og gå igen, lille latterlig butik, med svømmepøl ude bagved :shock:
Nå men vi blev og spurgte forsigtigt til lidt småting, de blev lynhurtigt fremskaffet :)
Vi blev mere og mere overrasket, de fremtryllede alt det vi spurgte om. Vi blev mere modige og spurgte efterhånden til ting vi troede de ikke havde, men det kom også frem, gennem døren fra lageret.
Tror de havde et lager ude bagved på størrelse med bilka :shock:

Som Hittet også nævner er der mellem 40 og 50% til instruktører. Så vi kom ud derfra og lignede nogle der netop havde været i - netop BILKA, lige efter der er udbetalt børnepenge :shock: Med store poser fyldt med goodies 8)

Kan helt klart anbefale: http://www.scubaworld.com.ph/home

Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydkinesiske øhav... Pt Philippinerne
Certifikat(er): Certified Underwater Wildlife Video Maker
Sipadan skrev:

Som Hittet også nævner er der mellem 40 og 50% til instruktører. Så vi kom ud derfra og lignede nogle der netop havde været i - netop BILKA, lige efter der er udbetalt børnepenge :shock: Med store poser fyldt med goodies 8)

Kan helt klart anbefale: http://www.scubaworld.com.ph/home

Ja og de ligger også flere andre steder derude, både Bohol og Cebu

Tjek her med adresserne

http://www.scubaworld.com.ph/dive-shops

Jeg har som Sipadan altid fået en god behandling og mine 30-XX % som jeg for, som instruktør. Det samme for jeg som reel også herhjemme, ellers ville jeg aldrig støtte det dykker center :lol:

Jeg ved, at snakker du din sag godt, vil du også få en god behandling.

Og du vil spare penge :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time