Dato og tid er 07. jun 2020 04:15:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Gopro udstyr

Certifikat(er): OW + Advanced
Hej alle
Jeg har langt om længe fået købt mig et gopro til at få nogle film og billeder af mine dyk.
Jeg ville bare høre hvad i har af gode råd i forhold til udstyr? Jeg skal mest af alt dykke i varmere lande, så har tænkt mig at købe et rødt filter. Kan i anbefale at købe et case til sit gopro? Jeg skal maks ned til 30 m.
Og hvilke holder har i til gopro? Min ven anbefalede en strap til armen, nogen der har erfaringer med dette? Eller med andre metoder at monitere sit gopro på?

På forhånd tak!

Titel: Re: Gopro udstyr

Denne tidligere tråd har en del snak om GoPro og filtre:
viewtopic.php?f=5&t=12094

En kort opsummering af mine erfaringer indtil videre med GoPro Hero 3 og 4:
- Et rødt filter hjælper godt på farverne. Flip3.1 filtrene findes i 3 forskellige "mørkheder": Shallow, Dive, og Deep. Min erfaring er, at hvis man er så dybt, at man har brug for "Deep", er der alligevel for lidt lys til gode farver. Derfor undlader jeg nu at dykke med Deep. Et filter kan kun fjerne lys, det tilfører ikke lys. Det balancerer farverne i billedet ved at fjerne det lys, der er for meget af. Så hvis du er så dybt, at der næsten ikke er noget rødt lys tilbage, så kommer der altså ikke noget rødt lys i billedet bare fordi man putter et filter på.

- Det er meget, meget vigtigt at tænke "rolig, stabil, stille" når man optager. Jeg har mange optagelser af fantastiske motiver, som jeg har kasseret pga. rystede billeder. Få en holder så du kan holde kameraet med to hænder.

- Lyset er den store udfordring ved undervandsfotografering. Kraftige videolamper gør underværker - filtre kan som sagt ikke tilføre lys, der ikke allerede er der.

- De største og mest dramatiske forbedringer i mine undervandsfoto og video, som jeg har set over tid, er kommet af at forbedre mine dykkerfærdigheder. Få nøjagtig opdriftskontrol helt ind på rygraden og lær at svæve, dreje og svømme baglæns uden at bruge hænderne. Så får man bedre billeder!

- Det tager uhyggeligt lang tid at gennemse og redigere sit videomateriale efterfølgende. Vær kritisk med, hvad du optager, og vær hurtig til at slette ubrugelige optagelser straks efter dykket. Så har du en chance for at få lavet noget brugbart ud af resten senere.

God fornøjelse
Mikkel

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time