Damn det var mange spørgsmål!!

Huset afhænger af din pengepung.
Jo mere du betaler, jo bedre bliver det!

Jeg kan, som sagt, ikke anbefale Canons hus, men ellers er de alle OK.
Du skal ikke bruge noget af Canons ekstraudstyr...?!
Altså - nogle af deres tør/land-optiker. Du skal bruge eksterne våd-optiker uden på huset.
Derfor:
Hvis det er M67 gevind (67mm gevind) i huset, så kan du komme vådlinser på. M67 er den mest brugte standard på eksterne vådoptiker.
Og du kan vælge en macro eller du kan komme en vidvinkel på. De findes i mange prisklasser og kvaliteter. Hvis du køber flere end af hver, har du den fordel, at du kan dykke både vidvinkel-dyk og macro-dyk på samme dyk. Og det er lågsus..!

...bare husk at du så bør have en "linse-holder" til at parkere den ene linse, når den ikke er i brug. (man taber den og ridser den hvis den ryger ind og ud af lommen).
De fleste huse har et udtag til flash. Deri kan du sætte et: fiber-kabel.
Connectoren på kablet hedder: "L-Type".
Og så bruger du kameraets egen flash til at styre og udløse den eksterne flash. Selv de helt billige flashes har fiber udløser i dag...
Hvis en flash er dyr, har den sandsynligvist TTL og andre gode sager indbygget.
Når det er sagt, så bør du nok starte med fast lys (LED lampe).
Du har allerede skrevet at du har en SOLA... det er fint. Jeg har solgt et par tusinde af dem, i den tid jeg havde agenturet.
1200 lumen er ikke noget specielt i dag, det har de fleste billigere lamper - men din lampe har både bredt videolys og spot lys, så du kan bruge spotten når du laver macro. Derved får du et ret intenst lys på motivet, og kan i et vist omfang undgå at ramme baggrunden. Baggrunde der er ramt at "strø-lys" bliver sjældent oplyst så meget som motivet, og er derfor underbelyst. Og fx. underbelyst sand bliver gråt og kedeligt.
Så "Spot er Gåt"..!

Du kommer rigtig langt med at holde dit lys i hånden. Især hvis det sidder på en arm.
Men få dit hus på et lille tray, som du kan spænde lyset fast på, når du ikke bruger det, eller når du er på vej ind/ud af vandet. Ellers mister du det bare.
Hvis du senere får en lyskilde mere, har du også få brug for et armsystem, da de færreste kan styre både kamera og 2 lyskilder med kun 2 hænder!

...dette var vist svar på alle dine spørgsmål...!

Links... nej, det får du mig ikke til at komme på. Det må andre gøre, som ikke har interesse i sagen.
Hvis du vil have noget mere specifikt at mig, kan du kontakte mig direkte via hjemmesiden.
OK?
/ Lars