Dato og tid er 28. maj 2020 22:26:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Billigt actioncam

Hej Dykkerforum

Jeg går og skal til Filippinerne for at dykke og tidligere, har jeg dykket uden kamera, men nu syntes jeg at det kunne være lidt sjovt at have et par klip og et par billeder med hjem. Min tanke er derfor at investere i et lille actioncam som jeg kan have med og tage et par billeder under nogle af dykkene, hvis jeg nu lige får lyst.

Jeg har ingen planer om at se hele dyk gennem et kamera, så derfor kan jeg godt lide tanken ved at de er små og kan klipses på bcd'en.

Jeg ha lige nu følgende i tankerne:
Toshiba Camileo X-SPORTS
Intova Sport HD2
GoPro Entry level
AEE MagiCam S70 Action cam

Er der nogen der har erfaringer med nogle af dem, og som vil foreslå en frem for et andet? Jeg må indrømme at jeg er meget på bar bund...

Titel: Re: Billigt actioncam
Brugeravatar

Certifikat(er): Alt for mange!
Dykkerklub: Dykkerklubben Bunden, Ebeltoft Sportsdykkerklub & Dykkehistorisk Selskab.
Heps Troels

Altså... hvis du vitterligt blot vil have et lille cam, som kan lidt, men dog det hele - så ville jeg vælge GoPro´en.
Der er ingen tvivl om, at selve optagekvaliteten måske er lige så god på nogle af de andre, men GP hár nu engang noget de andre ikke har. Nemlig adgang til den bedste APP af dem alle!
Og har du en smart phone, har du nemt ved at lege med nogle af de mange features, som gør videooptagelser lige _lidt_ sjovere... (timelapse, mange fps/slowmotion, remote start/stop af optagefunktionen). Det kan flere af de andre også, via deres APP´s - men ærlig talt... de er lysår bagud GP i brugervenlighed.
- du skal nok ikke vælge HERO modellen... den har ikke adgang til APP´en, så hvidt jeg husker og den kan ikke lave 60 billeder i sec i HD kvalitet. Men vælg HERO+... og endnu bedre, vælg HERO+ med LCD... så bliver det lidt sjovere/nemmere.

Som sagt - så kan de samme features fåes billigere i andre modeller end GoPro. (Men man kan fodre svin med gamle action kameraer i dårlig kvalitet og med sørgelig brugerinterfaces)

...og skal du hygge dig med et godt redigeringsprogram, så har GP jo også deres "GoPro Studio" software, som er gratis og enkelt at komme i gang med.

Og husk en selfie stang...
Når du sidder og kigger på de optagelserne fra det triste varme vand du skal ned til, bliver du lykkelig over at der er noget sjovt at kigge på! ;-)

/ Lars

Nørdet ekspert i foto/video/lysudstyr til uv. foto & film.

FOTOGRAFIT - Nordic Imaging & Light.
http://www.fotografit.eu

DiveActionCam - Side om dykning med GoPro.
http://www.diveactioncam.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time