Dato og tid er 07. jun 2020 03:16:43

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: TV optagelser på M/F Ærøsund
Brugeravatar

Certifikat(er): Alt for mange!
Dykkerklub: Dykkerklubben Bunden, Ebeltoft Sportsdykkerklub & Dykkehistorisk Selskab.
Hej folkens

Tænkte lige at benytte forummet til en service meddelelse.

Det er lykkedes undertegnede, i samarbejde med Taucher.Net - at lokke et tysk produktionsselskab til at lave produktionen af et gameshow, på vores alle sammens M/F Ærøsund i Svendborg. Programmet hostes af to af Tysklands mest populære TV værter og skal vises på ProSieben lørdag aften - i den "bedste sendetid" - senere på året...

Programmerne har i gennemsnit 2,7 mio seere og bliver ca. 10 min langt - så forhåbentligt får vi eksponeret både Svendborg, Sydfyn - og naturligvis Ærøsund til en masse potentielle dykketurister.

Selve produktionen bliver til med hjælp af en masse aktører indenfor medie & turist-branchen på Fyn, men især med Hotel Christiansminde, Diving2000, Udvikling Fyn, Svendborg Event og LH-Camera, som aktive spillere og vi starter arbejdet allerede på søndag, hvor vi skal have lavet test-opsætninger og afprøvning af udstyr mv. Udover selve uv. optagelserne, som jeg skal lave, skal vi også have lavet et "live-feed" TV signal som skal gå til overfladen så værterne kan se hvad der sker, samt monteret en hydrofon på "offeret" så de kan høre hvad der bliver lavet af gags på dækket. Desuden medbringer vi en undervandshøjttaler, så værterne kan sidde og råbe tyske eder ned til os...! ;-)

Alt i alt en ret krævende produktion - og når selve produktionen skal optages om mandagen, kommer Skonnerten META til at ankre op lige ovenover vraget ved hjælp af begge bøjerne. Desuden medbringer vi et par RIBs.

Vi kan naturligivs ikke lukke af for vraget i denne periode, så der ikke kommer andre dykkere og forstyrrer, selvom det havde været praktisk. Det siger sig selv! Men vi håber på en god forståelse fra jer alle, som har planer om at dykke der om søndagen. Der kommer til at være en masse kabler, men vi skal nok indskrænke os - så der er plads til alle.

Derimod håber vi, at de der evt. havde planer om at dykke på vraget om mandagen - vil være flinke at genoverveje dette og finde en anden dag. Vi bliver omkring 20 mennesker i vand- og på overfladen og der bliver en masse sejlads af RIB´erne henover stedet og vi har ikke mulighed for at tage specielt hensyn til andre dykkere. Vi valgte en mandag - da det typisk er en stille dag på Ærøsund, så forhåbentlig - med alles forståelse, undgår vi problemer :-)

På forhånd - og tusind tak!
Vi glæder os.

/ Lars

Nørdet ekspert i foto/video/lysudstyr til uv. foto & film.

FOTOGRAFIT - Nordic Imaging & Light.
http://www.fotografit.eu

DiveActionCam - Side om dykning med GoPro.
http://www.diveactioncam.dk

Titel: Re: TV optagelser på M/F Ærøsund

Nu kan det godt være jeg bare er en sur gammel mand. men ordvalget "kan ikke tage hensyn til andre dykke"r, hvad fanden tænker du på, der kan da godt være dykker der har planlagt dyk ved Ærøsund i flere md. så min gode mand du skal bar tage hensyn, til andre der er i vandet, og det er ligemeget hvor der dykkes.

Med håb om i ikke sejler nogen ned.
Jørgen

Brugeravatar

Geografisk sted: Kalundborg
Certifikat(er): 2000 PADI 2002 CMAS ** 2005 CMAS NITROX 2006 CMAS *** 2007 IANTD ADVANCED NITROX 2007 IANTD ADVANCED RECREATIONAL TRIMIX 2008 CMAS * INSTRUKTØR 2009 IANTD NORMOXIC TRIMIX 2010 CMAS ** INSTRUKTØR 2010 IANTD REVO ECCR REBREATHER
Dykkerklub: Scansub og Københavns Dykkerklub
Ice skrev:
Nu kan det godt være jeg bare er en sur gammel mand. men ordvalget "kan ikke tage hensyn til andre dykke"r, hvad fanden tænker du på, der kan da godt være dykker der har planlagt dyk ved Ærøsund i flere md. så min gode mand du skal bar tage hensyn, til andre der er i vandet, og det er ligemeget hvor der dykkes.

Med håb om i ikke sejler nogen ned.
Jørgen

Jeg faldt også over den sætning, men er der dykker flag oppe har de jo ikke noget valg, men vælger at tro på at Lars bare har fået formuleret sig forkert.

René B. Andersen

http://www.UVGALLERI.DK over 4000 UV billedere fra mange forskellige destinationer.
https://www.facebook.com/UVGalleri

Brugeravatar

Dykkerklub: Dykkerklubben Bunden, Ebeltoft Sportsdykkerklub & Dykkehistorisk Selskab.
Hej Jørgen

Nej da... det er da helt iorden af du beder om en klarificering!
Og beklager ordvalget... jeg kan godt se, at det lægger op til, at dykningen på de tidspunkter ikke er sikker!

Men det er det naturligvis!
Skulle der dukke andre op, så er det lige så sikkert at dykke der, som når man ellers er på vraget - med det forbehold - at når der er mange mennesker på vraget, så er vigtigheden for at have en god personlig logistik essentiel - præcist som den altid er, når vi alle dykker på steder hvor der kommer mange mennesker!

Jeg burde i stedet har skrevet, "at vi har travlt med vores projekt, og ikke vil være i stand til at flytte RIBs og Skonnert under selve optagelserne, hvis der kommer andre og gerne vil dykke... så vi håber at eventuelt andre gæster vil tage hensyn til os i de timer, og komme tilbage senere."
Nu sker det næppe, for aktivitetsniveauet er ikke højt, sådan en mandag formiddag... og rent sikkerhedsmæssigt, har vi flere sikkerhedsdykkere, samt logistikfolk på overfladen - så sikkerhedsniveauet er ganske givet et godt stykke over normal-niveauet, selv i sammenligning med en travl lørdag... så naturligvis kommer vi ikke til at sejle nogen ned!
(vi skal faktisk helst ligge så stille på overfladen som muligt!)

OK?
Jeg håber det beroliger dig og andre lidt.
Husk, at vi har jo ikke fået dette op og stå, for at genere andre dykkere. Tværtimod!
Vi har fået det op og stå, for at de mange lokale kræfter, kan få mere turisme til området - og for at fortælle politikkerne, at dét der med dykning - det er en god idé at satse på..!
Hvem ved... med den popularitet som vraget allerede har, kunne det jo være at nogen fandt på at lægge et stenrev, en dykkebane - eller måske endnu et vrag i området...!?
Vi kan jo kun håbe!

God dag! :-)

Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg
Certifikat(er): Specialty certifikat til at føre havefræser ned til 10m.
Dykkerklub: Dråben
Må da nok også indrømme at jeg studsede en smule over den nævnte formulering....
Valgte dog at læse artiklen som en helhed og endte med at trække på smilebåndet af det. Valgte at læse budskabet for det var jo nok lidt vigtigere (hvor ofte formulere vi andre os ikke lidt uheldigt!! :oops: ).

Ja Lars du har helt ret. Så stor en popularitet som Ærøsund har fået var der nok ingen der havde troet. Ved at der var en del der håbede på at færgen ville blive brugt flittigt. Men det ser ud til at det har overgået alles forventninger. Se det kun som noget godt, at der er nogle personer der hjælper med at "sælge" DK dykning i udlandet. Kunne jo gå hen og komme os andre "almindelige" dykkere til gode på et tidspunkt...

Med hensyn til fremtidige vrag......... tjaaa Ærø vil jo gerne have nye el-drevne færger.... så bliver der jo 2 færger i overskud (dem har folk nok ikke helt samme tilknytning til som den sænkede Ærøsund :lol: ) og der er jo stadig massere af plads ved siden af Ærøsund. Så måske..... :mrgreen:

Hej Lars

Jeg håbe i får nogle gode optagelser, og de vil havner på dette forum, når vores Tyske Dykker venner er blevet helt vilde med Danske dykkersteder.

Sikkerhed det er bare mig,

Jørgen

Brugeravatar

Hej Jørgen.

Jeps - sikkerhed er også vigtigt for os.
Og især for det forsikringsselskab som dækker eventet. De er ret hysteriske! ;-)
Jeg skal lægge linket ud når det engang er blevet udsendt... forudsat at går vel, for det er ikke nemt at få alle enheder til at gå op i en enkelt højere enhed!

For 2 uger siden fik jeg en opringning, at Ærøsund-skydningen var aflyst, og at projektet skulle flyttes til Grækenland, hvor der i forvejen befandt sig et produktionshold - så jeg kunne godt få bestilt flybilletter.
Men da man fik undersøgt det lokale vrag, så lå det 2 km fra land, og hovedparten af dækket lå på 20 meter.
Slet ikke noget vi kunne arbejde med.
- 4 timer senere, blev arbejdet med Ærøsund genoptaget!

Og i forgårs fik jeg igen en opringning.
En af deltagerne ville blive forhindret, så det ville blive aflyst.
2 timer senere fik jeg en ny opringning, at man ville løse det, men at det ville blive flyttet til onsdag (så vi skulle lige flytte 20 hotelovernatninger, skonnertleje, RIBs, sikkerhedsdykkere med mere... til om onsdagen)
- yderligere 4 timer senere, havde man løst det - og den oprindelige plan med mandag ville blive fulgt!!

Suk... jeg tror først på det, når vi har optagelserne i kassen!!! ;-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time