Hej Jørgen
Nej da... det er da helt iorden af du beder om en klarificering!
Og beklager ordvalget... jeg kan godt se, at det lægger op til, at dykningen på de tidspunkter ikke er sikker!
Men det er det naturligvis!
Skulle der dukke andre op, så er det lige så sikkert at dykke der, som når man ellers er på vraget - med det forbehold - at når der er mange mennesker på vraget, så er vigtigheden for at have en god personlig logistik essentiel - præcist som den altid er, når vi alle dykker på steder hvor der kommer mange mennesker!
Jeg burde i stedet har skrevet, "at vi har travlt med vores projekt, og ikke vil være i stand til at flytte RIBs og Skonnert under selve optagelserne, hvis der kommer andre og gerne vil dykke... så vi håber at eventuelt andre gæster vil tage hensyn til os i de timer, og komme tilbage senere."
Nu sker det næppe, for aktivitetsniveauet er ikke højt, sådan en mandag formiddag... og rent sikkerhedsmæssigt, har vi flere sikkerhedsdykkere, samt logistikfolk på overfladen - så sikkerhedsniveauet er ganske givet et godt stykke over normal-niveauet, selv i sammenligning med en travl lørdag... så naturligvis kommer vi ikke til at sejle nogen ned!
(vi skal faktisk helst ligge så stille på overfladen som muligt!)
OK?
Jeg håber det beroliger dig og andre lidt.
Husk, at vi har jo ikke fået dette op og stå, for at genere andre dykkere. Tværtimod!
Vi har fået det op og stå, for at de mange lokale kræfter, kan få mere turisme til området - og for at fortælle politikkerne, at dét der med dykning - det er en god idé at satse på..!
Hvem ved... med den popularitet som vraget allerede har, kunne det jo være at nogen fandt på at lægge et stenrev, en dykkebane - eller måske endnu et vrag i området...!?
Vi kan jo kun håbe!
God dag!