Dato og tid er 07. jun 2020 03:55:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Man kan faktisk dykke i ferskvand
Brugeravatar

Geografisk sted: Reersø
Vil da lige gøre opmærksom på vores nye TV serie Mange bække små. En serie i 3 afsnit om livet i de ferske vande.

En stor del af optagelserne er ganske vist foregået i waders og med snorkel, men der er dog også blevet til nogle dyk, for at producere serien.
Serien havde premiere på DK4 i mandags.
Afsnit 1 genudsendes løbende bl.a. på søndag kl. 10:25
Afsnit 2 sendes mandag kl. 23:10 og igen torsdag v. 18 tiden og tilsvarende for afsnit 3 ugen efter.

Så hvis nogle, vil vide noget om livet og miljøtilstanden i vores ferskvand så god fornøjning :lol:

Der er en trailer for serie her https://vimeo.com/111987012

Titel: Re: Man kan faktisk dykke i ferskvand
Brugeravatar

Geografisk sted: Korsør
Certifikat(er): AOWD
Dykkerklub: Falck Sportsdykkerklub Korsør
Hej Bent.

Fantastisk kvalitet på din trailer, og fantastiske billeder, der kommer vi andre lidt til kort med vores Gopro :shock:

Er helt vild med den måde dine 5-6 billeder i samme frame fader ud og ind fra hinanden, og selvfølgelig har du noget super filmredigeringsprogram til dette, synes ikke at jeg har set det før, på nogle af de mere komercielle video redigerings programmer som pinacel Og Wondershare ect.
Hvad redigerer du i?
Du burde lave nogle redigerings kurser for os læmænd...... :lol:

Men super dejligt at kigge på,(og prøve at efterabe) men jeg når vel den kvalitet, om ca. 1000 år.......... :roll:

Mvh.Jan, Falck Sportsdykkerklub.

Brugeravatar

Geografisk sted: Reersø
Hej Jan

Tak for alle roserne. Det er altid dejligt, at få tilbagemelding på sit arbejde :lol:
Jeg lader dem gå videre til fruen, der står for hovedparten af redigeringen her i vores lille verdens firma.

Vi redigere i Grass Valley Edius, men jeg vil mene, at alle professionelle redigeringsprogrammer, kan lave den slags.
Vi laver det i masker og det er ret tidskrævende, men resultatet er, som du selv konstatere også derefter.
Det er sådan noget med at holde tungen lige i munden, for du har en tidslinje for hvert enkelt billede, som så skal fade ind og ud, når du ønsker det, så det kan godt blive noget uoverskueligt :roll:
Jeg tror nok, de fleste konsum redigerings software udelukkende kan have en eller måske et par tidslinjer , så det er her, du finder begrænsningen i Picture in Picture mulighederne.

Så for at lave den slags, skal du op i et prof redigeringssoftware, men de kan jo også fås for en rimelig pris.
Edius ligger på ca. 4,2 kg og et andet anbefalelsesværdigt software kan fx. være Sony Vega som ligger på 3,5 kg.
Så det er jo ikke voldsomt dyrt, at få fat i et prof redigeringssoftware. Men tjek lige, at din computer også er indstillet på at køre det.

Og så skal du også huske, at det koster rigtig mange nørde timer for at lære programmet at kende.

Bedste hilsner
Bent

Brugeravatar

Geografisk sted: Korsør
Certifikat(er): AOWD
Dykkerklub: Falck Sportsdykkerklub Korsør
Hehe.
Du har fuldstændigt ret, bent.
Man skal bare have tiden til at nørde rundt :shock: , prøver at redigere mine GoPro optagelser i Wondershare Pt.
Og fandt lige nogle timer her i går.... BONUS...... PIP= picture in picture op til 6 stk og fade giver vel sig selv, nu skal jeg bare finde skyggerne til billederne, tror s.. det går hen og bliver helt godt. :o
Efteraber lige!!!

Men igen super flotte film i laver? :mrgreen:

mvh.Jan

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time