Dato og tid er 23. okt 2018 04:12:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: kommende dykker, forhåbentlig =)
Brugeravatar

Hej folkens

når nu jeg sidder her en sondag middag og skriver et oplæg på et forum, er det med lidt blandede følelser af både spænding og utålmodighed, jeg er meget facineret af ekstrem sport, og ved ikke om dykning kan placeres i denne kategori, jeg har et par loggede faldskærms udspring, men det er ikke en sport jeg fortsat vil dyrke..

jeg er 22 år gammel, og kommer oppe fra nordjylland, mere præcis opvokset ved hortshals, 300 meter fra havet. jeg har i mange år godt kunne tænke mig at få et dykker certifikat, men af uvisse grunde er det bare aldrig blevet til noget.
nu har jeg tilmeldt mig det næste kursus i dykkerklubben "Nordjysk Sportsdykkerklub" og ventetiden er lang, ikke fordi der ikke sker noget, men fordi jeg glæder mig, rigtig mange timer af døgnet går med at tænke på hvordan det er at dykke, jeg har snorklet meget, men alligevel er jeg godt klar over at det overhovedet ikke er det samme..
dykkerklubben har været meget hurtig til at informere om kursus start, prøvedyk, og klubaftenerne, desuden har de også været meget flinke til at fortælle lidt om klubben og svare på spørgsmål over mail, og pr. tlf. så det er jeg meget tilfreds med .

uge 41.

uge 41 har klubben et prøvedyk i en lokal svømmehal, men ud over at jeg ved jeg skal ud og have et prøvedyk, ved jeg ikke lige hvad jeg skal forvente af dykket, andet end at se hvordan det er at trække vejret under vand :P

forumet.

da jeg synes utålmodigheden viser sig, og ventetiden er lang, så finder jeg en smule ro ved at læse andres historier, se vidoer, og ellers bare snage lidt :) der ud over har jeg kigget lidt priser på udstyr, ikke at det bliver nædvendigt lige nu, men kan da godt se der skal sættes lidt ekstra kroner til side, hvis jeg skal ud og have mig noget udstyr :)
der ud over vil jeg bare gerne sige tak for at min lange ventetid kan dæmpes lidt med god læsning fra andre brugere..

fortsat god søndag..

Allan

Titel:

Geografisk sted: århus
godt med nogen nye i sporten så velkommen til :D Men vil lige råde dig til at lade vær med at gå ud og købe udstyr for mange penge før du ved at dykning er noget for dig og dit kursus er færdig :D

Titel:
Brugeravatar

ja, det ville være dumt andet, men så vidt jeg har forstået, så låner man kun udstyret i klubben, under sine pool dyk? hvad gør man så når kan skal ud på åben dyk ?

Titel:

AllanH skrev:
ja, det ville være dumt andet, men så vidt jeg har forstået, så låner man kun udstyret i klubben, under sine pool dyk? hvad gør man så når kan skal ud på åben dyk ?

Jeg tror der i de fleste klubber vil være mulighed for at låne sig til grej hos klubbens medlemmer. Men hvis klubben har udstyr til pool så har de også langt det meste udstyr til åbentvandsdykkene. Men forhør hos dem i klubben der arrangere uddannelsen.

Alternativt (omend ikke gratis) kan du leje dig til noget grej hos en dykkerbiks.

Mvh
Thomas

Titel: Re: kommende dykker, forhåbentlig =)

Geografisk sted: Sønderborg
Dykkerklub: Dykkerklubben Poseidon Als, Sønderborg Sportsdykker Klub
AllanH skrev:
når nu jeg sidder her en sondag middag og skriver et oplæg på et forum, er det med lidt blandede følelser af både spænding og utålmodighed, jeg er meget facineret af ekstrem sport, og ved ikke om dykning kan placeres i denne kategori

Velkommen, må dine dyk blive gode og give dig blod på tanden fremover.

Nu opfatter vi ikke selv dykning som en ekstremsport generelt, bare kig på de fleste dykkeres figur i profil :wink:

Men selvfølgelig har vi da ekstrem dykning, enten fridykning, ekstremt dyrt grej eller ekstremt dybe eller lange dyk.

Med hensyn til køb af grej, så er det sagt: Vent med at købe til du skal bruge det. Ved ikke hvordan det er i andre klubber, men i min egen kan man låne flasker, regulatorer og veste. Dvs. når man skal i svømmehal behøver man kun finner, maske og snorkel. Vent med at købe det, til du har instruktører til at rådgive dig. Måske har klubben endda en aftale med bestemte butikker, hvor du kan få rabat.

Og ellers er der i mange klubber muligheder for at låne ved andre medlemmer eller købe brugt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time