Dato og tid er 23. okt 2018 04:09:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Seriøs afslappet Københavnerklub?
Brugeravatar

Geografisk sted: Kalundborg
Certifikat(er): 2000 PADI 2002 CMAS ** 2005 CMAS NITROX 2006 CMAS *** 2007 IANTD ADVANCED NITROX 2007 IANTD ADVANCED RECREATIONAL TRIMIX 2008 CMAS * INSTRUKTØR 2009 IANTD NORMOXIC TRIMIX 2010 CMAS ** INSTRUKTØR 2010 IANTD REVO ECCR REBREATHER
Dykkerklub: Scansub og Københavns Dykkerklub
dude2010 skrev:
Jaa.. børn og brok er ikke for alle incl. undertegnede.
Så jeg søger en Københavnerklub, der rækker SKRÅT OP til:
Børnefødselsdagsudflugt, sure indspiste gamle mænd der får lykke ved at terroriserer med deres humør og skyde de gode tiltag ned i en konstant evnesvag strøm af brok. 4m lunkne stranddyk, katten af tønden, at blive provokeret af jeg dykker med DIN kobling, falsk hygge med billige pølser på engangsgrill og lunkne falske tyske cola light, en ligegyldig plimsoller som kun de "rigtige" dykkere med et eller andet tåbeligt selvopfundet øgenavn må bruge, fire stykker krydsfiner med to lanterner der forestiller at være en bar, selvom der kun sælges tyskerøl og falsk hygge. Og jeg kunne fandme blive ved!

Men derimod thumbs up til:
50m vragplyndring ;), "fed idé, selvfølgelig tager vi da til Sverige", skal du have en hånd med udstyret? Trimix? ja ja lad os se om vi ikke kan få det til at lykkedes! Jeg har fri på onsdag, hvad siger i til det piger og drenge?, Har vi ikke været her? -hvad med om vi prøver det her, det har jeg hørt så meget godt om!?

Så blev vandende delt, og det var også meningen ;) Og vi kender det alle sammen, sikkert med undtagelse af dem der er skyld i det forholder sig sådan mange steder. Der er en HELT speciel grund til jeg hamrer i bordet som jeg gør! Da jeg var 10 år, fandt min far alle Jaques Costeau filmene, og jeg var bare solgt fra første min, **** kørerkort, **** damer - jeg skulle bare dykke. Seks år, så kunne jeg få det certifikat. Nogen år senere startede jeg i en stor klub som junior, der var PRÆCIS som jeg øverst beskrev! Det var sygeligt! Jeg havde 10 dyk efter jeg fik mit certifikat, og så gav jeg op, klublivet fik mig ned med nakken.
I mange år var det et dårligt trip, en "ekskæreste" jeg elskede at hade, hver gang jeg så vand. Men efter i sidste uge at have haft et helt sporadisk dyk med den fineste fyr på Bornholm, Christian, er jeg virkeligt blevet hooked på at give hende en chance mere.

Så lad mig hører hvad i syntes der er at gøre for mig, når jeg godt kunne tænke mig.
30-35 år plus minus
90/10 til dykning over hygge
Krævende dyk, 50m, trimix, deco derudaf..

jeg tror det du leder efter, hedder dykkercenter istedet for klub, der er der 90/10 dykning over hygge, 50m, trimix vælger du selv det er bare at tage flere kursere, udstyr har de masser af du kan leje.

jeg dykker selv mere med dykkercenter end klubben fordi jeg vil andre ting end klubben vil, Norge/Sverige turer kan du selv lave, der er masser fede steder fra kysten hvor det ikke kræver båd eller andre dykker.
Og med din holding er det nok den vej du skal gå........

René B. Andersen

http://www.UVGALLERI.DK over 2000 UV billedere fra mange forskellige destinationer.
https://www.facebook.com/UVGalleri

Brugeravatar

Geografisk sted: Søndersø, nordfyn
Dykkerklub: Dykkerklubben Marsvinet-Lillebælt
Der er en del modsigelser i det du søger hvis du spørger mig (det gjorde du så ikke, men jeg vil nu lige påpege dem alligevel)

*En københavnerklub der dykker 50m+ og trimixdykning på en klubaften passer ikke forbandet godt sammen... Ene og alene pga. dybden i Øresund. Sådan er det faktisk de fleste steder i Danmark - vandet er ikke rigtigt dybt nok til at trimix er en nødvendighed tæt på land. Mange DIR dykkere bruger det dog allerede fra 30 meter, så prøv at find nogle af dem - de er lette at genkende ;)

*Du stiller krav til at folk skal være klar til alle mulige spændende ture med kort varsel, men du ejer ikke selv udstyr? Er du sikker på at det ikke er dig der hænger i bremsen?

*Du vil dykke trimix og deco, men har ikke eget udstyr? Hvor ofte dykker du, for jeg er da faktisk heller ikke sikker på at jeg var klar til noget teknisk dykning med dig som makker...? Deco og trimix er et middel, og vel ikke et mål i sig selv? (der kan jeg naturligvis tage fejl...)

En klub er jo som regel hvad medlemmerne gør den til. Nogle har det fint med at komme forbi en aften om ugen og hilse på de andre medlemmer og snakke dykning over et par lunkne dåseøl, mens andre har bedre mulighed for at hive hele og halve uger ud af kalenderen samt en mindre formue ud af familieøkonomien, til at pløje de danske farvande igennem med en sonar, og synes at det er fedt. Sådan er folk jo forskellige... Måske du bare skulle starte med at finde nogle folk der deler interessen for den samme slags dykning som dig selv, og så kan I jo se om I alle skal melde jer ind i samme klub, eller måske splejse til en kompressor, en dekanteringsslange og en gummibåd hvis det er det i står og mangler. I den klub jeg er medlem af har vi begge typer dykkere, og sådan vil jeg faktisk tro at det forholder sig over det meste af landet. Vi har medlemmer som kommer helt fra Aarhus og Sønderjylland selvom klubben ligger på Fyn, så måske du skulle kikke lidt udenfor byskiltet da Danmark - og verden for den sags skyld - jo er lidt større end Indre By.

Jeg håber du finder hvad du søger!

"From birth, man carries the weight of gravity on his shoulders. He is bolted to earth. But man has only to sink beneath the surface and he is free!" - Jacques Yves Cousteau

Lasse skrev:
Der er en del modsigelser i det du søger hvis du spørger mig (det gjorde du så ikke, men jeg vil nu lige påpege dem alligevel)

*En københavnerklub der dykker 50m+ og trimixdykning på en klubaften passer ikke forbandet godt sammen... Ene og alene pga. dybden i Øresund. Sådan er det faktisk de fleste steder i Danmark - vandet er ikke rigtigt dybt nok til at trimix er en nødvendighed tæt på land. Mange DIR dykkere bruger det dog allerede fra 30 meter, så prøv at find nogle af dem - de er lette at genkende ;)

*Du stiller krav til at folk skal være klar til alle mulige spændende ture med kort varsel, men du ejer ikke selv udstyr? Er du sikker på at det ikke er dig der hænger i bremsen?

*Du vil dykke trimix og deco, men har ikke eget udstyr? Hvor ofte dykker du, for jeg er da faktisk heller ikke sikker på at jeg var klar til noget teknisk dykning med dig som makker...? Deco og trimix er et middel, og vel ikke et mål i sig selv? (der kan jeg naturligvis tage fejl...)

En klub er jo som regel hvad medlemmerne gør den til. Nogle har det fint med at komme forbi en aften om ugen og hilse på de andre medlemmer og snakke dykning over et par lunkne dåseøl, mens andre har bedre mulighed for at hive hele og halve uger ud af kalenderen samt en mindre formue ud af familieøkonomien, til at pløje de danske farvande igennem med en sonar, og synes at det er fedt. Sådan er folk jo forskellige... Måske du bare skulle starte med at finde nogle folk der deler interessen for den samme slags dykning som dig selv, og så kan I jo se om I alle skal melde jer ind i samme klub, eller måske splejse til en kompressor, en dekanteringsslange og en gummibåd hvis det er det i står og mangler. I den klub jeg er medlem af har vi begge typer dykkere, og sådan vil jeg faktisk tro at det forholder sig over det meste af landet. Vi har medlemmer som kommer helt fra Aarhus og Sønderjylland selvom klubben ligger på Fyn, så måske du skulle kikke lidt udenfor byskiltet da Danmark - og verden for den sags skyld - jo er lidt større end Indre By.

Jeg håber du finder hvad du søger!

Sort på Hvidt står der jeg søger en AFSLAPPET klub - hvordan i himlen udleder i de ting der??
Hvor i vildskaben ønsker jeg at låne trimix gear på en klubaften??
Og hvor i al verden er det jeg brokker mig????
HVIS jeg havde venner der dykkede, udover ferien på Bali - så vil jeg da love dig vi havde, kompressor, båd, 3D mapping sonar, dekotank og dækket fuld af damer!! Jeg er bare den eneste der.. Engang i mellem kan se det helt fede i grønt vand med 2m sigt.. Derfor må jeg finde mig et alternativ, en fed klub hvor to, eller måske bare een anden, har nogenlunde samme vision som mig selv.
Det er åbenbart kun gået op fra ham havbassen, som den eneste, at den her tråd var til for at flushe ud i hvor jeg absolut ikke skal tage hen! ;)

Der er fandme klubber med 60+ medlemmer, der ikke kan stable et dyk om måneden på benene, pga. der kun er 5 aktive! Resten er åbenbart de hængerøve der sidder bag skærmen og hærger min tråd, uden overhovedet svare på mit spørgsmål ;)

Som en perfekt kæreste, findes en perfekt klub heller ikke - men af en klub med visioner og vilje, eller en klub med Æbleskiver, børneudflugt og sandkasse - er jeg ikke i tvivl om hvad jeg vælger!

Nå, det må stoppe her, vi ses i den bar, til de lunkne øl.

Brugeravatar

Geografisk sted: Søndersø, nordfyn
Dykkerklub: Dykkerklubben Marsvinet-Lillebælt
Det er muligt jeg har misforstået dit indlæg, jeg beklager.

"From birth, man carries the weight of gravity on his shoulders. He is bolted to earth. But man has only to sink beneath the surface and he is free!" - Jacques Yves Cousteau

Brugeravatar

Geografisk sted: Værløse
Certifikat(er): Dit og Dat
Dykkerklub: Havbasserne
Sort på Hvidt står der jeg søger en AFSLAPPET klub - hvordan i himlen udleder i de ting der??
Hvor i vildskaben ønsker jeg at låne trimix gear på en klubaften??
Og hvor i al verden er det jeg brokker mig????
HVIS jeg havde venner der dykkede, udover ferien på Bali - så vil jeg da love dig vi havde, kompressor, båd, 3D mapping sonar, dekotank og dækket fuld af damer!! Jeg er bare den eneste der.. Engang i mellem kan se det helt fede i grønt vand med 2m sigt.. Derfor må jeg finde mig et alternativ, en fed klub hvor to, eller måske bare een anden, har nogenlunde samme vision som mig selv.
Det er åbenbart kun gået op fra ham havbassen, som den eneste, at den her tråd var til for at flushe ud i hvor jeg absolut ikke skal tage hen! ;)

Der er fandme klubber med 60+ medlemmer, der ikke kan stable et dyk om måneden på benene, pga. der kun er 5 aktive! Resten er åbenbart de hængerøve der sidder bag skærmen og hærger min tråd, uden overhovedet svare på mit spørgsmål ;)

Som en perfekt kæreste, findes en perfekt klub heller ikke - men af en klub med visioner og vilje, eller en klub med Æbleskiver, børneudflugt og sandkasse - er jeg ikke i tvivl om hvad jeg vælger!

Nå, det må stoppe her, vi ses i den bar, til de lunkne øl.[/quote]

Jeg tror du skulle begynde at spille eller gå til fodbold for så kan du købe en KLAPHAT, jeg tror sgu den vil klæde dig uden at have set dig.

Brugeravatar

Geografisk sted: Blovstrød
Kim R skrev:
Jeg kan ikke lure om det her er trolleri eller en banal provokation?

Klart trolleri -> don't feed'em!

Vi ses imorgen Kim 8)

Brugeravatar

Geografisk sted: Holstebro
Dykkerklub: Delfinen
Jøsses kineser... det var da en seriøs omgang galde... griner

Jeg er selv Padi dykker og det er jeg stolt af....
Om det er cmas eller et andet certifikat kan da være hamrende ligegyldigt bare vi får nogle gode ture og hyggeligt samvær med andre dykkere.

Er vi nu de sure gamle mænd nu hvor folk har svaret dig på dit indlæg???

Du skulle nok holde dine frustrationer for dig selv i stedet for at puste dig op....

Tror ikke du finder det du søger men pøj pøj med det.. :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time