Dato og tid er 23. okt 2018 04:45:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Endnu en som søger dykker makker!
Brugeravatar

Geografisk sted: Glostrup
Certifikat(er): Aktuelle certifikater:
SSI Open Water Diver
SSI Specialty
- Enriched Air Nitrox Level 2 (40%)
- Dry Suit Diving
CMAS2

Kommende/igangværende:
Dykkerklub: Kon-tiki
Endnu en som søger dykker makker!

Endnu en ny i vandet, som min overskrift siger.. Så er jeg ny, jeg bliver færdig med mit SSI OWD her på søndag d. 31-05-2015. Jeg glæder mig til at skulle ud og udforske den verden under havoverfalden, jeg kan slet ikke vente.

Så det jeg søger er en makker, som vil med ud og dykke nok primært fra strand mv. eller lignede, men nu hellere ikke de super dybe dyk som kan foretages, er pt. kun 18m (men har planlagt dybe speciale inden for kortere tid), men man skal jo lige lære at kravle før man kan gå. Dog har jeg allerede planlagt ”Nixtrox” kursus her i næste måned, så der ville kunne forhåbentlig komme mere bundtid.

Ja jeg ved godt i mit område er der flere dykkerklubber, fx Havbasserne (som er utrolig flinke og svare gerne på spørgsmål), men jeg ved at de dykker noget dybere end hvad jeg lige kan. Og så sjovt er det måske ikke at skulle have en makker der pt. kun kan gå ned til 18 meter, hvis man selv har uddannelse til at gå til fx 40 meter eller dybere.

Så kort fortalt, så leder jeg efter en som er nogenlunde på niveau som mig, måske med nogle flere dyk allerede på bogen mv., men som har lyst til at tage en masse stranddyk, måske noget fra båd eller som bare gerne vil have en makker som de kan følges og er på niveau med.

Har stort set alt udstyret selv, dog ikke vægt endnu, men det kommer vel. Lige nu og her dykker jeg med våd dragt (kan virke koldt :roll: ), men tørdragt kommer også inden for kort tid, for hel års dykning er mit store ønske.

Venlig undervands hilsner

Stefan

Titel: Re: Endnu en som søger dykker makker!

Dykkerklub: Dykkerklubben Poseidon Randers og Biodyk
Meld dig nu bare ind i en klub. Det er nu nok de færreste der må dykke 40+ der kun dykker 40+ :-). Så der skal nok være massere af ture du kan være med på alligevel! Og Når man dykker med sådan en flok dygtige folk så går der heller ikke længe før du også kan lave et 40 meter dyk! Uanset hvordan Havbasserne gerne vil fremstille det så er en meget stor del af deres dyk stadig noget en OW godt kan være med på og ellers må man jo bare selv arrangere nogle ture hvor dybden passer der skal sku nok være nogen der vil med dig!

Geografisk sted: Hedehusene
Dykkerklub: Allerød Sportsdykkerklub - Orca
SFNP84 skrev:
Så kort fortalt, så leder jeg efter en som er nogenlunde på niveau som mig, måske med nogle flere dyk allerede på bogen mv., men som har lyst til at tage en masse stranddyk, måske noget fra båd eller som bare gerne vil have en makker som de kan følges og er på niveau med.

I Allerød der har vi lige uddannet nye dykkere, som også kun må dykke til 18 m. I næste uge skal vi i vandet med vores juniordykkere, de må kun gå til 9 m. Så vi har ture, der er på det niveau du søger.

/Nicholai

Brugeravatar

Geografisk sted: Værløse
Certifikat(er): Dit og Dat
Dykkerklub: Havbasserne
SFNP84 skrev:
Endnu en som søger dykker makker!

Endnu en ny i vandet, som min overskrift siger.. Så er jeg ny, jeg bliver færdig med mit SSI OWD her på søndag d. 31-05-2015. Jeg glæder mig til at skulle ud og udforske den verden under havoverfalden, jeg kan slet ikke vente.

Så det jeg søger er en makker, som vil med ud og dykke nok primært fra strand mv. eller lignede, men nu hellere ikke de super dybe dyk som kan foretages, er pt. kun 18m (men har planlagt dybe speciale inden for kortere tid), men man skal jo lige lære at kravle før man kan gå. Dog har jeg allerede planlagt ”Nixtrox” kursus her i næste måned, så der ville kunne forhåbentlig komme mere bundtid.

Ja jeg ved godt i mit område er der flere dykkerklubber, fx Havbasserne (som er utrolig flinke og svare gerne på spørgsmål), men jeg ved at de dykker noget dybere end hvad jeg lige kan. Og så sjovt er det måske ikke at skulle have en makker der pt. kun kan gå ned til 18 meter, hvis man selv har uddannelse til at gå til fx 40 meter eller dybere.

Har stort set alt udstyret selv, dog ikke vægt endnu, men det kommer vel. Lige nu og her dykker jeg med våd dragt (kan virke koldt :roll: ), men tørdragt kommer også inden for kort tid, for hel års dykning er mit store ønske.

Venlig undervands hilsner

Stefan

Det bedste råd fra mig er tag et AOWD så hurtigt som muligt så står du meget bedre når og hvis du kommer du ind i klub, Havbasserne er slet ikke så "farlige" som nogle tror men det bedste hos Havbasserne er at man har AOWD for så kan man komme med på alle ture og vil få en hel del erfaring jo mere du dykker og på vores klubdyk er det altid den med mindst erfaring der sætter dykker målet.

Brugeravatar

Geografisk sted: Glostrup
Certifikat(er): Aktuelle certifikater:
SSI Open Water Diver
SSI Specialty
- Enriched Air Nitrox Level 2 (40%)
- Dry Suit Diving
CMAS2

Kommende/igangværende:
Dykkerklub: Kon-tiki
Hej Sten

I er overhoved ikke farlig eller noget, tvært i mod. I tog super godt imod mig og besvare mange af mine mærkelig spørgsmål, hvilket jeg sætter stor pris på. Men som du skriver så skal jeg bare på et AOWD eller lignende, så hurtigt det kan lade sig gøre. Men det er tankerne osv. også derefter...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time